Saturday 9 February 2013

Aktif diFB pun nak cemburu, apalah Melayu..

Tujuan utama saya menonjolkan diri di FB adalah untuk mengajak kepada kebaikan..
membuat sesuatu yg boleh mendatangkan menafaat kepada diri sendiri, keluarga dan masyarakat..
sungguhpun saya sudah tua tidak bermakna masa yg saya ada itu tidak boleh saya manafaatkan sesuatu sesuai dengan kemudahan dan kecanggihan masa kini.
Dari itu, saya ingin membuka minda kepada remaja2 atau anak2 saya sediri, jika saya yg sudah tua ini masih boleh mencipta sesuatu, kenapa tidak remaja yg masih jauh perjalanan hidupnya?
kenapa berfikiran negative...
peliknya manusia ini...
Tidak tahu apa nak kata...
baiklah berdiam diri..
fikir apa yg kita harus lakukan untuk diri sendiri...
walaupun kita tak suka lihat org..
bukan bermakna org tak akan lihat kita..
terkadang manusia ni pelik..
dia selalu lihat perjalanan hidup kita..
tetapi dia akan mengutuk kita bila kita berjaya..
malunya jadi Bangsa Melayu..
jika dulu adalah Malaya..
biarlah kekal dgn bangsa MALAYA..
bukan Melayu..
melayu selalunya akan Layu..
MALAYA telah mencipta kemerdekaan..
tetapi tidak minda bangsa Melayu.

luahan hati bonda..

No comments: